19.09.2022

Co to jest implant stomatologiczny?

Implant stomatologiczny to kilkumilimetrowa śruba w kształcie zazwyczaj stożka, którą umieszcza się na stałe w kości Pacjenta.  Do tak zbudowanego fundamentu dodaje się koronę porcelanową, która oparta na specjalnym łączniku połączonym z implantem będzie stanowiła nowy ząb. Implanty wykonane są z tytanu lub cyrkonu. Są to materiały w pełni biozgodne, to znaczy, że organizm traktuje je jak naturalną tkankę . Dzięki temu kość zrasta się z implantem, a wykonana na nim odbudowa protetyczna służy przez długie lata.

Dlaczego warto uzupełnić braki zębów implantami?

Po usunięciu zęba kość zaczyna się zapadać i zanikać. Wpływa to negatywnie na względy estetyczne ale przede wszystkim w związku z tym sąsiadujące zęby zaczynają się przesuwać i pochylać a zęby przeciwstawne w drugim łuku zębowym wysuwać z kości. W ciągu następnych miesięcy i lat powstają poważne problemy w jamie ustnej takie jak chociażby utrudnione gryzieniem jedzenia. W tym wypadku skutkiem będzie połykanie za dużych, nierozdrobnionych kęsów. Takie jedzenie natomiast zakłóca proces trawienia i wpływa negatywnie na ogólny stan zdrowia Pacjentów.

Jedynie Implant Stomatologiczny jest w stanie zatrzymać zanik kości lub znacznie go ograniczyć.

Jak wygląda zabieg wszczepienia implantów?

• Wizyta konsultacyjna

Pierwszym, ważnym krokiem w leczeniu implantologicznym jest konsultacja ze specjalistą, która pozwala m.in. zweryfikować, czy występują jakiekolwiek przeciwwskazania do podjęcia leczenia. Bardzo ważne jest, aby w trakcie rozmowy przekazać lekarzowi jak najwięcej informacji na temat swojego stanu zdrowia, które mogą zaważyć na powodzeniu zabiegu.

Podczas wizyty uzyskasz także wszelkie niezbędne informacje na temat przebiegu procesu wszczepienia implantów, kwestii związanych z przygotowaniem do leczenia, jak i zaleceń w przypadku rekonwalescencji. Natomiast lekarz będzie mieć możliwość, aby poznać Twoje oczekiwania względem efektów protetycznych i estetycznych zabiegu.

Jak taka konsultacja wygląda w praktyce? Na początku implantolog przeprowadzi z Tobą wywiad i poinformuje o alternatywnych metodach leczenia. Następnie wykona diagnostykę obrazową i ustali jakie inne badania należałoby ewentualnie zrobić. Po przeanalizowaniu i omówieniu wyników, przedstawi Ci plan oraz koszty leczenia implantologicznego.

•  Zabieg wszczepienia implantu

Zabieg ten jest całkowicie bezbolesny i polega na wprowadzeniu implantu do kości i zabiezpieczeniu dziąsła. Odpowiednie przygotowanie , indywidualne podejście do każdego Pacjenta pozwala na przewidywalny przebieg wizyty. Często wykorzystujemy specjalnie zaprojektowane szablony chirurgiczne, które pozwalają na niezwykle precyzyjne umieszczenie implantów w kości. Po kilku miesięcznym okresie wgajania ( ok 3 miesiące ) można przystąpić do wykonania korony porcelanowej.

Zalety implantów stomatologicznych

Trwałość

Implanty wykonane są z niezwykle wytrzymałych materiałów, z tytanu lub cyrkonu. Dbając w odpowiedni sposób o higienę jamy ustnej tego rodzaju implanty mogą wystarczyć na całe życie.

Wygoda

Implanty są zrośnięte z kością. Dzięki temu ich stabilność jest całkowita.

Estetyka

W codziennym życiu nie ma żadnej możliwości, by odróżnić implant stomatologiczny od naturalnego zęba. Pełnią one w jamie ustnej te same role zarówno w zakresie funkcjonalności, jak i estetyki. Pozwalają na niczym nie skrępowany uśmiech.

Jak należy dbać o implanty?

W skrócie- tak jak o własne zęby. Implanty tak, jak zęby naturalne, muszą być czyste i nie powinno się dopuszczać, by osadzał się na nich kamień. Odkładająca się na implantach płytka bakteryjna , podobnie jak i na zębach własnych , może być impulsem, który wywołuje zapalenie dziąseł. Od przewlekłego zapalenia dziąseł jest tylko krok do zaniku kości wokół implantu jego odkrycia oraz prawdopodobieństwa  utraty.

19.09.2022
Fotoaktywna dezynfekcja
20.01.2024
Fotoaktywna dezynfekcja – na czym polega?
Wśród nowoczesnych metod ochrony zdrowia jamy ustnej fotoaktywna dezynfekcja wyłania się jako czołowa innowacja stomatologiczna. Umożliwiając precyzyjną eliminację bakterii, wirusów i grzybów w jamie ustnej, technologia ta zapewnia skuteczniejszą ochronę przed infekcjami, otwierając nowe horyzonty w leczeniu dentystycznym. więcej