18.07.2022

Bonding to zyskująca na  popularności  metoda aby szybko i skutecznie poprawić estetykę uzębienia. Dzięki użyciu nowoczesnych żywic kompozytowych można często bezinwazyjnie przeprowadzić spektakularną metamorfozę i poprawić wygląd uśmiechu.

Co to jest bonding zębów?

Bonding wykonywany jest  za pomocą żywic kompozytowych wykorzystywanych także przy leczeniu ubytków próchnicowych.  Odcień kompozytu można dostosować do  koloru zębów, co sprawia, że odbudowa jest dobrze wkomponowana. To także tworzywo niezwykle elastyczne, dzięki temu łatwo je wymodelować, by idealnie przywierało do szkliwa i zniwelowało wady powstałe na powierzchni zębów.

Materiał kompozytowy przyklejany jest  do szkliwa zęba w na zasadzie adhezji – tj. przyklejenie, przyleganie.

Zalety i wady bondingu

Jedną z największych zalet bondingu jest szybki efekt. Należy pamiętać również o innych korzyściach takich jak:

• poprawa estetyki uśmiechu
  • poprawa koloru i kształtu zębów
  • bezbolesność
  • mała inwazyjność
  • odwracalność

Należy mieć na uwadze również słabsze strony bondingu :

• możliwość odpryskiwania kompozytu w przypadku przeciążeń zgryzowych
  • przebarwianie jeśli Pacjent pije dużo kaw i herbat, pali papierowy, spożywa wino, przyprawy np kurkumę.

Dzięki regularnym wizytom kontrolnym i higienizacyjnym w gabinecie stomatologicznym większość wad można ograniczyć do minimum.

Przeciwskazania do wykonania bondingu

Istnieją przeciwskazania do wykonania zabiegu bondingu jeśli w jamie ustnej Pacjent posiada liczne nie leczone ogniska próchnicowe, stan zapalny dziąseł i chorobę przyzębia. W przypadku nawykowego zaciskania i ścierania zębów wskazane jest ich zabezpieczenie  specjalnymi nakładkami silikonowymi po zakończeniu metamorfozy.

18.07.2022
Zastosowanie lasera w terapii bólu zębów
28.01.2024
Zastosowanie lasera w terapii bólu zębów
Laseroterapia w stomatologii zyskuje na znaczeniu jako innowacyjne i skuteczne narzędzie w leczeniu bólu zębów oraz rozwiązywaniu szerokiego spektrum problemów dentystycznych. Poniżej przedstawiamy zalety i możliwości, jakie niesie ze sobą wykorzystanie lasera w terapii bólu. Rozwiązanie to oferuje pacjentom mniej inwazyjne, bardziej komfortowe i szybsze leczenie. Przełomowe podejście do leczenia bólu za pomocą technologii laserowej nie tylko zwiększa efektywność terapeutyczną, ale również minimalizuje dyskomfort pacjentów, otwierając nowe perspektywy w dziedzinie stomatologii. więcej
05.08.2023
Z jakich materiałów wykonuje się implanty zębowe?
Implanty zębowe to śruby zastępujące korzeń zęba, na których osadza się łącznik i koronę protetyczną. Pozwalają zachować funkcjonalność i estetyczny wygląd jamy ustnej po ekstrakcji zęba. Zapobiegają zanikowi kości i przywracają normalne działanie narządu żucia. Aby spełniać te warunki, muszą być trwałe i wytrzymałe, a przy tym powinny dobrze imitować naturalne zęby. Sprawdź, które materiały nadają się do tego najlepiej! więcej